torsdag 13 mars 2014

KVASTFISKEN

HEJ! nu är jag i överboda utanför umeå hos mina föräldrar. därför kommer jag inte att lägga upp nåt som jag håller på med utan gå tillbaka till peaken av mitt konstnärskap dvs när jag var 4-8 år. då gjorde jag väldigt många böcker som brukade handla om olika djur. idag blir det "kvastfisken".
(redan då hade jag noll känsla för kvalitativt material. och har därför ritat vissa sidor på baksidan av nåt gammalt utskick ang liv och hälsa i norrland. håll till godo)


kvastfisken

kvastfisken är ute och simmar

när han såg lite smuts sopade han bort det.

under en sten låg en flundra

han sopade lite grann hos honom.

en vit pingisfisk och han pratade lite med den

innan han sös iväg.

slut

annarsså….har jag idag suttit vid bokbord med dot(t)erbolaget norrland och spelat kinaschack med min lillasyster tills hon tröttna.

jag är så glad över att vara i kära umeå igen och längtar till malmö på samma gång. opraktiskt att dom två städerna ligger så långt ifrån varann, men det är väl också lite av poängen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar