söndag 11 januari 2015

hej jag vill bara säga att jag tar avstånd från tidningen charlie hebdo. tittade just på en intervju med nina hemmingsson där hon säger att vi måste stå tillsammans och fortsätta kampen för yttrandefrihet... jag fattar faktiskt inte hur folk kan säga såna saker när den här tidingen publicerade mycket som var klart rasistiskt bara för provocerandets skull. det som har hänt är såklart jättehemskt och händelsen är också väldigt läskig politiskt, men jag har inget intresse av att hedra eller klumpas ihop med den här typen av tecknare. dom var inte mina kollegor och inte mina kamrater.
OBS OBS jag menar absolut inte att morden på redaktionsmedlemmarna var rättfärdigade på NÅGOT sätt, bara att om vi ska prata om yttrandefrihet måste vi föra diskussionen på ett mer nyanserat sätt. vi kan inte bara ställa oss bakom nånting för att det utsätts för terroristaktioner. att ha yttrandefriehet betyder inte att vi iska låta bli att kritisera något eller bli provocerade av saker som är provocerande.

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar